Name
Email Address:
Phone Number
Address
How can I help you? Lose weight?
Gain weight?
Improve health?
Healthy breakfast?
Business opportunity?

Click here to put a form like this on your site.

Wednesday, May 1, 2013

Masya Allah! Aku lupa.....

Salam everyone. Have you had your shake today??? :D
Hehe. Nak share something pagi-pagi ni...



 Sejak aku menjadi GET TEAM, beberapa persoalan yang sering untuk bermain di fikiran aku.

1-Kenapa sesetengah orang tidak mempunyai DREAM apa lagi untuk mengejar DREAM.

2- Kenapa new HERBALIFE distributor sangat berat nak buat aktiviti harian seperti bagi flyers, walk and talk dan pergi keluar untuk timbang-timbang orang.

3-Kenapa supervisor HERBALIFE sangat susah nak perform 2500vp setiap bulan.


Soalan ni mungkin nampak bodoh tapi betul-betul membingungkan aku. Susah ke sebab sepanjang aku dalam Herbalife, aku sangat suka perkara no 2 yang bagi flyers, timbang2 orang. It really reduce my stress toward my study now.  Malah no 1 memang tak logik dek akal rasa sebab manusia hidup tanpa DREAM. But it happen!. A lot of people outside has NO DREAM.

Dan perkara no 3 hanya Herbalife distributors je faham kepentingan membuat 2500vp. Tapi why it is it is so difficult? Sebab nak masuk 4 tahun dalam Herbalife, aku rasa sangat jarang atau mungkin tak pernah aku miss 2500vp. Tapi ramai supervisor cannot do it consistent.

SElepas 3 bulan jadi GET TEAM, Allah hantar jawapannya pada bulan April. Aku hilang aku punya DREAM yang aku kejar selama ini, aku start malas dan segan untuk buat aktiviti bagi flyers dll dan aku susah giler nak buat 2500vp for the first time in my life. Masya Allah!. Aku lupa *nanges *

Aku lupa semua datang dengan KEKUATAN ALLAH!!!

Allah yang bagi aku kekuatan untuk berimpian. Allah yang bagi aku kekuatan untuk turunkan ego aku memberi flyers di luar sana. Allah yang bagi kekuatan untuk aku mencari orang yang serius untuk makan produk atau menjana pendapatan. Segala-gala datang dari ALLAH.




Allah, senangnya aku lupa... Sedangkan setiap saat nafas aku bergantung dengan kekuatanMU. Sekarang aku dah dapat jawapan persoalan aku, dan advise aku kepada diri aku sendiri dan downlines2 aku. Mintak kekuatan dari Dia. Dia yang memberi setiap sesuatu dan dia juga yang berkuasa menarik balik setiap nikmat itu. Allah, thanks for reminding me. I got the answer already. :)


No comments:

Post a Comment