Name
Email Address:
Phone Number
Address
How can I help you? Lose weight?
Gain weight?
Improve health?
Healthy breakfast?
Business opportunity?

Click here to put a form like this on your site.

Sunday, March 23, 2014

Pindah rumah

Dua minggu kebelakangan ini adalah hari yang agak kucar kacir bagi kami. Sekali lagi kami mencari rumah untuk pindah urgent. Rumah kedai yang kami duduk baru sebulan dengan harga RM1000 sangat tidak best. Serius rasa tertipu dengan owner cina itu. Rumah itu mengalami masalah limpahan air najis pada minggu ke 2 kami duduki. Malah jiran hadapan kami juga memberitahu limpahan najis itu akan berlaku dalam 4 kali setahun. :O. Walaupum tidak mendapat balik deposit rumah RM3000, kami memilih untuk keluar.

Rumah pertama yang kami lihat adalah

CONDOMINIUM SERI MAS dengan harga RM1100. 
*Partially furnish with 2 aircond and all cabinet. 
*Community50% is malay and 50% is chinese.
*Our opinion: Rumah ini sangat mewah dan harga sangat murah dengan facilities yang ada. We love it. But we dont like the community.

Rumah kedua adalah CONDOMINIUM PRISMA PERDANA
*Sewa RM1000 sebulan.
*Partial furnish with fan and cabinet. No aircond.
*Community majority is chinese.
*Our opinion: We love it but we dont like the environment of chinese just at our previous home. Aku bukan racist tapi aku taknak suami aku memandang wanita berskirt sebagai biasa.

Rumah ketiga APARTMENT JENTAYU di keramat Au3
*Sewa sebulan Rm900.
*Partial furnish with cabinet.
*Community 100% malays. 
Masya Allah, we love this house because of the community of malays here unfortunately this house given to the first caller. Sedih tapi memang pasrah. Seandainya rumah itu terbaik untuk kami, we will get it but if no, we get the better one from Allah. I believe.

Then disebabkan rumah ketiga kami terlepas, kami memilih untuk menerima rumah pertama yang kami tengok. Then sehari sebelum membuat comfirmation payment, kemudian kami melihat mudah.my buat kali terakhir. Then ternampak satu iklan rumah yang murah gila RM650 di Taman bukit Segar. We decide to go for last view.

FLAT / APARTMENT TAMAN BUKIT SEGAR
*Sewa sebulan Rm650
*Tingkat 6 tapi ada lift
*Community: Most malay
Pada awalnya rumah ini tidak menarik bagi kami, kerana kami menginginkan rumah yang selesa. Tapi ketika melangkah masuk rumah, hati aku sejuk sangat. Tenang dan view sangat cantik. Malah owner rumah ini melayu dan sangat baik. So hasil istikharah we decide to rent this house. Dan esoknya juga kami pindah masuk ke rumah ini.

Ruang keje yang selesa
Meja keje mengadap view yang sangat cantik.
Almari produk


View dari tingkap
View dari depan
Masya Allah, journey yang mencabar mencari rumah demi rumah berakhir juga, Pencarian yang sangat berbaloi bagi kami kerana kami akhirnya mendapatkan rumah yang menenangkan kami, selesa, murah dan environment melayu seperti kami berada di kampung. Malah owner melayu yang alim. Dan paling mengejutkan adalah dia hanya meminta deposit rumah sebulan sahaja instead 3 bulan deposit. Walaupum rumah ini tidak mempunyai aircond tapi rumah ini sedia sejuk sentiasa dan tidak memerlukan aircond memandangkan posisi berada di atas bukit.

Kami percaya kepayahan berusaha mendapatkan sesuatu akan memberikan sesuatu yang sangat lumayan..




No comments:

Post a Comment