Name
Email Address:
Phone Number
Address
How can I help you? Lose weight?
Gain weight?
Improve health?
Healthy breakfast?
Business opportunity?

Click here to put a form like this on your site.

Tuesday, March 29, 2016

First post for 2016

Alhamdulillah. Lama sungguh tidak menulis kerana diuji kekurangan masa selepas menerima lantikan sebagai pegawai farmasi di hospital kuala terengganu.  Sebab utama aku menerima lantikan ini adalah untuk menyelesaikan hutang kontrak bekerja 2 tahun dengan jpa.  Alhamdulillah dapat jugak memberi ruang pada diri menghabiskan prp di saat bisnes tidak memerlukan komitmen seperti dulu.

Dan sudah pasti sekali lagi aku terpaksa keluar dari zone yang selesa untuk bekerja working hour 8 pagi hingga 5 petang.  Dan paling mencabar adalah terpaksa meninggalkan anak dengan pengasuh sedangkan selama ini selalu aku bawak ketika menjalankan bisnes.

Banyak belajar sepanjang bekerja sebagai pegawai farmasi di sini. Dunia yang sangat berbeza daripada dunia sebelum ini. Tapi dunia ini yang sebelum ini memberi kekuatannyang sangat luar biasa  dan aku memasuki dunia ini sekali lagi untuk mendapatkan kekuatan itu kembali untuk membina bisnes ku kembali. Dan aku cukup yakin akan tiba tak lama lagi herbalife akan kembali gemilang malah lebih dari sebelum tahun-tahun ini.

Pekerjaan aku sekarang membuat aku bertambah syukur dengan nikmat kesihatan. Terlalu ramai orang di luar sana ditarik nikmat kesihatan diri atau orang tersayang. Malah minggu ini sahaja dua pesakit aku meninggal dunia disebabkan obstruction bowel. Most of the prescriptions yang aku dispen ubat adalah berkaitan dengan masalah pemakanan atau gaya hidup. Pemakanan yang tidak sihat betul2 membinasakan diri kita sendiri.
Dan ramai yang apabila menghadapi masalah kesihatan berkait makanan akan mula menjadikan ubat sebagai makanan mereka. Mana tidaknya seorang patient ada 7-13 jenis ubat untuk setiap slip. Do you think they are really eat of these medications or put a lot of them as shelves? And how many really compliant with these medications and cure from all of their diseases?  None. Why>? Bacause drug wont help so much if they dont change their habits of food. Pernahke jumpa orang makan ubat darah tinggi dan kencing manis sembuh sepenuhnya dari penyakit tersebut apabila makan ubat tersebut.



 Apabila masalah berkait punca dari makanan maka wajibla solutionnya datang dengan mengatasi punca itu iaitu hentikan makanan tak sihat dan kurangkab obesiti.



Care your body. Give them nutrition every single day. Herbalife Coach since 2007

No comments:

Post a Comment