Name
Email Address:
Phone Number
Address
How can I help you? Lose weight?
Gain weight?
Improve health?
Healthy breakfast?
Business opportunity?

Click here to put a form like this on your site.

Saturday, January 21, 2012

Back to Allah

Alhamdullilah, sekarang banyak sangat melihat perubahan positif kepada islam dalam Herbalife. One of my downline, before Herbalife seorang anak yang sangat kurang ajar, tidak disukai adik beradik dan sebagainya tapi kini berubah menjadi lebih baik. Malah, mengaku walaupum dia anak ustazah, tapi tak reti solat dan mengaji. Sekarang sibuk msg tanya aku untuk ajar dia solat balik. Another one person in my organisation also pernah mengaku tak jaga solat, cuai dan banyak gila buat benda yang mungkar. Alhamdullilah, kini bukan je 5 fardu, dhuha dan istikharah jadi tambahan. Selalu remindkan downline2, kalu korang nak lari dari Allah, nak lari ke mana. Fitrah kita telah dijadikan untuk tunduk menyembah dia dan takkan dapat seseorang ketenangan kalu tiada Allah dalam hati dia.



Teringat kisah lama sebelum Herbalife, malu sangat bila teringat. Dulu sebelum Herbalife, seorang yang sangat ego, pemarah, berlagak matang dan sangat tidak disukai kawan. Boleh tengok picture kat abwah masa sekolah menengah tingkatan 4. Garangkan. :D

Alhamdullilah, i change after event by event terutama yang besar yang akan diadakan di Mines which is Spectacular. Serious, you all kena pergi. It is life changing event. I also can see people that are not in my organization also change. Makin ramai yang bertudung dan ada beberapa non muslim yang sudah memeluk islam. Alhamdullilah, Islam kini mula diterima. Dakwah bukan semata-mata di surau, tetapi juga melalui urusan dunia kita. Dunia penting untuk menjadi jambatan akhirat kita. Dan harta sangat penting kerana dengan harta kita dapat pergi haji, sedekah dan zakat. Dan sesungguhnya tangan yang memberi lebih baik dari tangan yang menerima.

So, nak tak nak, kita akan kembali pada Allah. Dan mari kita sama2 niatkan setiap saat nafas kita, kerja kita hanya sebagai ibadat untuk mendapat kasih sayangNya. Sayang Allah:)

1 comment:

  1. As salam Najihah.

    Saya Zafirah.

    One of your sideline in Nutrihouse team, under Atie Yus organisation.

    Tahniah atas penulisan yang baik.

    Lagi baik berkaitan dengan perubahan attitude apabila masuk dalam Herbalife.

    Dan saya akui perkara itu juga. Herbalife drove us to be more positive in whatever situation we face.

    Alhamdulillah. Thanks for sharing your journey.

    Little bit inspired me.

    All the best sideline!

    Barakallah.

    ReplyDelete