Name
Email Address:
Phone Number
Address
How can I help you? Lose weight?
Gain weight?
Improve health?
Healthy breakfast?
Business opportunity?

Click here to put a form like this on your site.

Monday, February 20, 2012

Kenapa herbalife bertahan berbanding mlm lain?


Menurut pakar ekonomi, untuk tau sesuatu produk itu bagus atau tidak dan company itu kukuh atau tidak, dia mesti melepasi 10 tahun dalam pasaran. dan herbalife kini sudah bertahan 32 tahun dan sudah berada di 80 buah negara. And apa specialnya herbalife sehingga dapar bertahan sebegitu lama dan kini menjadi jenama paling dipercayai di Korea, malah juga menjadi makanan atlet dunia seperti Messi dan David Beckham.

1-      First, Herbalife adalah sebuah makanan kesihatan dimana pakar meramalkan akan berlaku ledakan industry kesihatan dimana semua manusia ingin menjadi sihat. Dan produk Herbalife betul-betul berkesan untuk menurunkan berat badan, membaiki kesihatan dan tenga serta menambahkan berat badan. Dan ini bermakna semua orang perlu makan Herbalife. Research dan development yang sangat canggih dalam bentuk mikro yang membolehkan nutrisi diterima terus oleh sel tanpa dicernakan dahulu hanya ada dalam produk Herbalife. It is also melibatkan daily consumption dimana produknya sentiasa habis dimakan dan akan diorder setiap bulan. 

2-      Second, Herbalife melahirkan COACH bukan SALESMAN yang akan memastikan customer-customer mendapat hasil. Ini bersesuaian dengan system follow up dan strong relationship antara customer dan coach dapat dibina.
3-       
      Third,Herbalife mempunyai system yang sistematik untuk pengedar-pegedarnya berjumpa. Gambar ats adalah event tahunan, Spectacular 2012 dimana 6000 orang distributor berkumpul. Contohnya Herbalife Opportunity Meeting  diadakan 2-3kali seminggu untuk membolehkan pengedar-pengedar memperkenalkan orang baru kepada bigger picture what is Herbalife. Herbalife juga menganjurkan  Success 
      Training Seminar (STS) untuk member training kepada distributornya tentang produk info,bagaimana meretail,merekrut,marketing plan setiap sebulan. Sistem ini juga memberi support /recharge energy kepada distributor terutama yang dalam keadaan down. Ia juga memudahkan urusan presentation distributor kepada customer atau downline dengan memastikan mereka datang dan mendengar sendiri dari speaker-speaker yang hebat. Ini membantu new distributor yang tidak confident untuk bercakap dengan hanya membawa customer mereka ke sts.
4-     
           Herbalife sangat menekankan personal development.  Herbalife sangat menekankan proses pembelajaran setiap distributornya.  Training yang dibuat lebih kepada menekankan distributor itu sendiri berubah(attitude), leadershipship skill dan menjadi orang yang lebih baik.Personal development ini byk ditekankan di training luar negara seperti Extravaganza yang akan diadakan di Singapore may ini dan Herbalife University yang dibuat setahun sekali dan melibatkan perjumpaan pelbagai distributor dari pelbagai negara.
5-       
 Herbalife memupuk rasa cinta pada produk (product’lover). Kebanyakan distributor yang aktif adalah yang bermula dengan jatuh cinta dengan produk,mendapat hasil dan mula berkongsi dengan org lain. Malah, tidak hairanla, jika didekati Herbalife distributor,mereka hanya bercakap tentang Herbalife berbanding perkara kosong. Jika anda bukan Herblifer, maafkanlah diorang jika mereka hanya bercakap tentang customer mereka, downline mereka, training mereka dan sebagainya yang berkaitan dengan Herbalife yang mungkin anda rasa sangat membosankan  kerana mereka tidak menyedarinya sama skali. Mereka hanyala manusia yang betul-betul DILAMUN CINTA dengan Herbalife.It is serius. 


Herbalife melahirkan  leader bukan follower atau manager. Leader memang sukar dilahirkan tetapi melalui training yang berterusan, kepimpinan mereka mula terserlah  dan hanya leader yang dapat melahirkan leader yang dpat membina organisasi yang kuat dan menjadi ikutan kepada organisasi mereka. Malah CEO herbalife juga seorang leader yang hebat yang sentiasa peka kepada keperluan distributornya dan sentiasa turun bersama du mana-mana pertemuan Herbalife.

Secara jujurnya saya tidak pernah melibatkan diri dalam MLM lain selain Herbalife tapi melalui pemerhatian saya yang berada dalam Herbalife dan sentiasa melihat perkembangan MLM lain, saya yakin factor ini mejadikan Herbalife semakin kuat dan akan terus kuat seperti Negara lain yang sudah menerima Herbalife lebih berpuluh tahun berbanding Malaysia yang hanya 6 tahun. We are just getting started!!!!!

1 comment:

  1. Ramai orang sekarang sangat sedar tentang penampilan fizikal mereka dan yang paling khusus pada KESIHATAN mereka. Mempunyai HERBALIFE dalam kehidupan kita adalah sesuatu yang kita harus berkongsi untuk membantu orang mempunyai kehidupan yang lebih baik.
    Saya katakan kehidupan yang lebih baik kerana ia bukan sahaja kesihatan murni tetapi juga termasuk kekayaan. Pendapatan, WANG dan kesihatan digabungkan dalam HERBALIFE pakej pengedar.


    My herbal life distributor

    ReplyDelete