Name
Email Address:
Phone Number
Address
How can I help you? Lose weight?
Gain weight?
Improve health?
Healthy breakfast?
Business opportunity?

Click here to put a form like this on your site.

Wednesday, December 11, 2013

Silence





Sejak akhir-akhir ini, aku mendapat challenge yang agak luar biasa dari biasa  . Cabaran kerana memilih jalan yang berbeza. Cabaran yang anda terpaksa menempuh keseorangan. Analogi cabaran yang aku tempuh seperti gambar di atas di mana aku keseorangan di Melbourne which dunia yang berbeza. Iklim yang berbeza dan segala-galanya berbeza. Aku memilih untuk mendapat kehidupan luar biasa semestinya diuji dengan cabaran yang luar biasa juga.  

This time cabaran aku adalah mulut-mulut orang yang sebelum ini aku tak pernah amik kisah pum. Tapi sampai tahap yang membuat aku hilang sabar. Ingin sahaja aku jerit kepada mereka yang  i know what i am doing.

Aku dulu bukan jenis yang peduli mulut orang dari dulu lagi. Tapi apabila mulut2 itu datang dr person you love and person u spent the most of your  time, it really hurt. Tambahan makin lama aku dalam herbalife, hati makin lembut bkn kering seperti dulu lagi. So this time really hard to ignore the words.

The situation when u have to choose either one road.  You have thought too many time and consult so many right experience people and  added with istikharah.  But they really cannot accept and  understand the situation you are in.

Kadang-kadang kita selalu mengikut cakap dan mulut atau nasihat percuma manusia di luar sana. Kita lupa yang kita blh mendengar tapi kita tidak blh mengikut bulat2 apa yang dikata.

Terkejut dengan keberanian seorang jutawan  Herbalife di luar negara apabila lecturer dia meminta dia berhenti menjalankan bisnes herbalife ketika belajar dulu. 
Dia dgn berani menjawab 

“ You don’t have what I want and '
why I need to follow your words?. 

If I follow u, I will be same like u.
 But my mentors  have what I want. 
To be like them, I have to follow them.


Ingin sahaja rasa emosional yang ingin lari dari mereka semua   tapi the only we can do is 

                                                                        SILENCE. 


Silence at the moment or situation they cannot understand what are u doing. Then put man thinking aside and keep doing what Allah has guide. May Allah gives me more strength to face the coming bigger challenge ahead.

No comments:

Post a Comment