Name
Email Address:
Phone Number
Address
How can I help you? Lose weight?
Gain weight?
Improve health?
Healthy breakfast?
Business opportunity?

Click here to put a form like this on your site.

Tuesday, October 15, 2013

My Perfect man


Sepanjang dalam hidup aku, hanya beberapa lelaki pernah hadir dalam hidup aku. Tapi yang betul -betul aku ingat cuma 3 orang. Dan definitely they are not perfect man.


Lelaki pertama
  • Lelaki yang aku anggap cinta yang pertama dan terakhir.
  • Aku menunggu almost 3 tahun.
  • Aku menyayangi dia lebih dari dia menyayangi aku.
  • Memenuhi ciri-ciri lelaki idaman.
  • Arah tuju dan cara hidup sangat berbeza.
  • Sayangnya tidak berani membuat komitmen perkahwinan walaupun umur seusia.


Lelaki kedua
  • Lelaki atas pilihan keluarga.
  • Umur jauh lebih berusia dan sudah tentu dapat meberikan komitmen perkahwinan.
  • Tapi terlalu banyak criteria-criteria isteri yang di demand. Antaranya, memahami diri, ada masa untuk diri dan pandai memasak. Malangnya aku bukan perempuan yang layak memenuhi criteria itu. 
  • Dan apabila tidak berkait dengan Herbalife, sudah pasti tidak memahami passion aku kepada career aku.


Lelaki ketiga
  • Masya Allah, sangat muda tapi very komited kepada perkahwinan 
  •  Memenuhi criteria kakak aku yang meminta aku menerima "Lelaki yang menyukai kita lebih dari kita menyukai dia".
  • Ada good social skill
  •  Arah tuju dan gaya hidup hampir sama tapi malangnya masih muda.


Teringat zaman spm dulu, apabila ditanya criteria perfect man untuk dijadikan suami oleh mak aku, aku menjawab

 Aku      : "Dia mesti handsome, kaya dan baik."
Mama   : "Jiha cantikke, kayake dan baik sangat ke untuk dapatkan lelaki yang handsome, kaya dan   baik?"
Aku      : ###Tersentap!!


Sejak itu, aku tidak pernah meletakkan criteria perfect man  lagi. Dialog antara aku dan emak aku betul-betul memberi pengajaran pada aku supaya mengukur baju di badan sendiri.


Cukupla lelaki itu dapat memberi kebaikan dunia dan akhiratku, menerima career Herbalife sebagai career hidup dan mati aku dan sudah pasti boleh membawa aku ke syurga. It is already perfect man for me.

No comments:

Post a Comment