Name
Email Address:
Phone Number
Address
How can I help you? Lose weight?
Gain weight?
Improve health?
Healthy breakfast?
Business opportunity?

Click here to put a form like this on your site.

Sunday, October 12, 2014

First pregnancy

Hai semua!!
Ni entry aku yang pertama sejak disahkan hamil. Bukan sebab morning sickness atau tak larat, tapi sebab password lupa. Symptom of pregnancy. Hehe.        
Ketika period aku lewat 3 hari pum, aku dah dapat rasakan yang aku mengandung. Tambahan pula start rasa mulut loya dan nak makan benda masam je. Tapi aku hanya check dengan pregnancy test bila dah 2 bulan.

So, first trimesta seperti kebanyakan orang yang hamil, aku rasa loya, cramp kaki dan tangan dan paling best tido je memanjang. Masa tu juga memang takboleh bau badan orang, berangin je memanjang, dan start gastric datang. Kesabaran kami suami isteri banyak teruji time ni. Mana tidaknya, Aizat kena sapu seluruh badan dengan minyak yuyi baru boleh tido sebelah. Dahla tu aku cepat rimas dan takboleh bilik bersepah. Moody sangat time tu. Blood pressure pulak turun dan asyik rasa pening. Rasa lemah sangat . Sebulan aku tak keluar keje. Saat tu rasa tak best dan berharap sangat cepat ke second trimesta yang orang kata senang sikit.

Sekarang ku dah 5bulan, alhamdulillah sangat positif. Rajin buat keje rumah atau kerja herbalife (aku boleh mengamuk kalu takdapat keje) tapi yang tak berapa bestnya mood second trimesta ni adalah aku tak suka berhubung dengan orang melalui talefon atau face to face.. Tapi simpton pregnancy yang ketara adalah aku sangat suka binatang terutama kucing. Kucing aku rawat macam anak sendiri.

Tapi serius sangat berdebar untuk masuk third semesta. Orang kata pinggang akan sakit sampai takleh tido malam, dan lagi berdebar bila 4bulan lagi akan beranak. Oh mak! Serius takut bangat! Sakit jarum pum boleh buat aku menjerit ni pula sakit beranak. Tapi apapum aku bersyukur Allah bagi cahaya mata ini datang tepat pada saat kami memang menginginkannya. 

1 comment: